Złomowanie - formalności
Samochody, które są zarejestrowane muszą być również ubezpieczone. Jeśli posiadacz auta nie opłaca obowiązkowej składki może mu zostać naliczona kara, nawet jeżeli pojazd nie jest użytkowany. Dlatego też nieużywane auto należy wyrejestrować. Jeśli pojazd jest uszkodzony do tego celu niezbędne może okazać się zaświadczenie ze stacji demontażu pojazdów.
Złomowanie samochodu
Aby móc wyrejestrować samochód należy się go legalnie pozbyć. Można auto sprzedać lub oddać na złom. Wybierając tę drugą opcję należy wybrać certyfikowaną stację demontażu i tam zawieźć pojazd. Po wypełnieniu wszelkich formalności pracownik złomowiska wydaje zaświadczenie o kasacji auta, oraz unieważniony dowód rejestracyjny, karę pojazdu – jeśli była wydana, i tablice rejestracyjne.
Wydział Komunikacji
Wszystkie otrzymane dokumenty należy zabrać ze sobą i w ciągu 30 dni od momentu ich wystawienia, przez pracownika stacji demontażu, zgłosić się do Wydziału Komunikacji, gdzie pojazd zostanie wyrejestrowany.
Ubezpieczenie
Następnie właściciel pojazdu powinien udać się do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, w którym miał wykupioną polisę. Należy tam przedstawić dokumenty świadczące o wyrejestrowaniu i kasacji pojazdu. Na ich mocy ubezpieczyciel wykreśla pojazd ze swojej bazy danych, dzięki czemu właściciel nie musi opłacać składek. Jeśli polisa samochodu nie straciła jeszcze ważności, właściciel pojazdu może ubiegać się o zwrot niewykorzystanej kwoty ubezpieczenia.